Bekijk video: Voorwoord

Chris Fonteijn

Voorzitter Raad van Bestuur

De NMa heeft in 2011 veel bereikt. In dit eerste digitale jaarverslag van de NMa vindt u een overzicht van ons werk. Omdat we op zoveel gebieden actief zijn, kunnen we echt een bijdrage leveren aan de welvaart van Nederland. Dat ervaar ik als een belangrijke opdracht. Een opdracht die de NMa ook in 2012 met veel energie vervult. We zetten ons werk in 2013 voort binnen een nieuwe toezichthouder: de Autoriteit Consument en Markt is een samenvoeging van de NMa met de OPTA en de Consumentenautoriteit. Ik nodig u uit om in dit jaarverslag te ontdekken welke organisatie wij nu aan het bouwen zijn.

De NMa heeft een bijzonder jaar achter de rug. Persoonlijk denk ik dan aan de bestuurswisselingen. Ik beschouw mijn werkomgeving binnen de NMa als inspirerend. De medewerkers van de NMa hebben echte ‘drive’. Ze zoeken telkens weer naar gerichte oplossingen voor problemen in markten. Zo gaven we dit jaar duidelijkheid over de hypotheekmarkt en we grepen in bij huizenveilingen. De energiesector is ook een goed voorbeeld. We richten ons daarbij niet alleen op de grote vraagstukken van internationale concurrentie, maar ook op de problemen van consument. Die heeft bijvoorbeeld behoefte aan betrouwbaarheid in de vorm van goede vergelijkingsites.

Het zijn met name de grensvlakken in het toezicht die ons bezig houden.

• Mededinging en publieke belangen;
  • Kwaliteit en concurrentie in de zorg;
  • Betaalbaarheid en betrouwbaarheid van energie.

In de vormgeving van dit jaarverslag ziet u dat ook terug. Ik nodig u uit om meer te horen, te lezen en te zien over het werk van de NMa in 2011.

Er zijn geen labels bij dit artikel.