NMa als werkgever

In 2011 is opnieuw veel aandacht geweest voor het strategisch HRM-beleid, gericht op een betere beheersing van de in-, door- en uitstroom. Een mentorprogramma heeft vaste bodem heeft gekregen in de organisatie. Daarnaast is meer sturing en inhoud gegeven aan mobiliteit. In het mobiliteitsoverleg waarin stafhoofden en directeuren van de NMa en een afvaardiging van de CA en de OPTA participeren wordt mobiliteit besproken. Hierbij is aandacht voor mobiliteit binnen de NMa, mobiliteit tussen de drie fusiepartners en mobiliteit naar andere werkgevers.

De Raad van Bestuur vindt het belangrijk dat de NMa één HRM-beleid voert om de eenheid van de NMa te benadrukken en de gewenste cultuur te stimuleren. Centraal daarbij staat ‘talentmanagement’; HRM ondersteunt het management in de selectie van getalenteerde medewerkers, het binden van de medewerkers aan de organisatie en het creëren van mogelijkheden voor medewerkers om zich te ontwikkelen.